Veronica & Nova

Alla inlägg under maj 2011

Av veronicanova - 27 maj 2011 08:30

och idag kommer sambon hem   

Solen försöker titta fram idag och jag hoppas den lyckas   

Imorgon fyller min prinsessa 8 år   Tänk va tiden går.....tycker inte det känns så länge sen jag var och hämtade henne och hon stal mitt hjärta   


På söndag är det Mors dag  


Ha nu en fin helg & va rädda om varann

Kram Kram

 

Av veronicanova - 25 maj 2011 14:48

igen - gisses vad veckorna bara rusar förbi   

Här blåser det storm idag och regnar - riktigt tråkväder - man vill bara gosa ner sig i soffan och tända en brasa......  


Hoppas verkligen att det blir fint väder på lördag   


På söndag är det dax för elitloppet för 60: e gången - hade verkligen varit kul att vara på plats i år men tyvärr går det inte så vi får se det hemma - men det går ju det också.


Nu ska jag gå en runda med Nova sen blir det nån god middag och kanske en bra film

Kram Kram

 

Av veronicanova - 23 maj 2011 16:20

och gräsänka igen....  

Helgen har varit bra med kanonfint väder   


Idag har jag varit och spårat och kört lydnad och uppletande med Nova....Det gick kanonbra men oj va det blåste......trodde ett tag vi skulle blåsa bort   Trevilg sällskap hade vi också och en mycket trevlig fikastund.


På vägen hem stannade jag och lyxade till det genom att köpa med mig en kycklingsallad hem och det smakade så gott   


Nu hoppas jag att det fina vädret håller i sig då det är bluesfestival här i helgen och det blir så mycket mysigare och trevligare om solen skiner och det är varmt   

Ha en fin kväll

  

Av veronicanova - 20 maj 2011 09:41

och strålande sol   Underbart   

Igår fm var jag med sambon på akuten.....för 3 veckor sen så slet han sitt finger ur led.....men drog tillbaka det själv......men då svullanden inte lagt sig och han inte har riktigt rörelse i fingret så har jag tjatat o tjatat på han så tillslut igår fick jag han äntligen att gå till dr - det röntgades och det visade sig att allt låg som det skulle - så nu ska han bara träna upp fingret så blir det bra - så himla skönt !!


Idag ska jag bara njuta av solen

Ha en fin helg & va rädda om varann KRAM   

 

Av veronicanova - 18 maj 2011 09:15

Oj va tiden går.....nu är snart maj över och det har väl inte varit sådär himla bra väder...Igår började det blåsa som bara den och det var riktigt kyligt ute. Idag skiner solen men det blåser ännu så någon värme verkar det inte bli   


Åh va jag är sugen på att byta bil......skulle önska en mindre kombi som drar lite mindre bensin......får ta en diskution med sombon om detta när han kommer hem....ev kommer han hem ikväll eller imorgon fm   


Snart är det dax för bluesfestival här i mönsterås - nästa helg smäller det - hoppas man är så pigg att man iallfall kan ta en tur på köpingen och jag hoppas verkligen det blir varmt och fint väder...  

Nu ska jag och Nova gå en lite promenad.....aldrig fel att röra på fläsket   

Ha en fin dag alla & va rädda om varann   

 

Av veronicanova - 16 maj 2011 18:03

och så var man gräsänka igen   

Idag har jag varit och träffat min läkare igen.....det kommer bli en ny koloskopi   och så ska jag få minst 1 gång till av den nya medecinen för att se om det hjälper - i annat fall så får dom göra titthål och se om det är nåt annat som strular i magen.....I allra värsta fall har värken blivit kronisk då jag gått med det så länge - HOPPAS verkligen inte det blivit kroniskt !!!


Idag har det regnat till och från en riktig trist dag.

Kul att Eric Saade kom 3:a  i lördags Bra jobbat   

Mindre bra gjorde Tre Kronor ifrån sig igår........  


Nehe nu ska jag & Nova gå ut en sväng sen blir det kvällsmys

 

Av veronicanova - 11 maj 2011 12:43

Idag har jag varit på VC och tagit nya prover inför måndagens läkarbesök.....å jäkla så ont det gjorde idag.....höll nästan på att svimma så jag fick lägga mig ner   jag fattar inte varför det ska göra så ont.....även nu flera timmar efter så värker det som fasen i armen   

Gått en lång härlig promenad med Nova men oj va det är kvavt ute.....huvudvärken kom som ett brev på posten så jag undrar om det inte är åska i luften   


Här kommer en bild från gårdagen....Jag låg ute och solade och skulle bara in och hämta en kopp kaffe....när jag kom ut så :

  Hon njuter lika mycket av solen som sin matte   

Nu blir det till att vila lite och se om huvudvärken släpper

Kram Kram  

Av veronicanova - 9 maj 2011 08:51

& gräsänka igen   men solen skiner   

Det blev ingen resa till Lumagården igår....jag känner mig inte helt ok ännu och det är jättetrist   Har en tid till dr den 16:e men ska ringa in idag och se om jag kan få komma tidigare.......

Helgen har varit mysig   det är så underbart när man får ha sambon hemma och solen skiner.....Nu är det väl ändå vår ? !

Novas sår läker fint och hon verkar inte ha ont av det så det är nog ingen större fara tack o lov !!


Nehe nu hinner jag inte skriva mera ska ringa dr

Kram på er och njut av   

 

Ovido - Quiz & Flashcards