Veronica & Nova

Alla inlägg under september 2011

Av veronicanova - 15 september 2011 16:40

och 5:e dagen med penecelin   fast idag känner jag mig bättre Tack o lov.

Händer väl inte så mycket just nu......fått order om att hålla mig lung medans jag äter penecilin så det är tur att älsklingen är hemma   

I dag har varit en konstig dag - ena stunden skiner solen och det är varmt men i nästa så öppnar sig himlen och det öser ner......Kan vi inte få en dag med samma väder och då gärna sol !!!

Snart är det tävling i Listerby och jag ska åka ner och titta - det ska bli kul. Sen har vi ju Rockabilly festen och se fram emot.

Det finns en sak som jag saknar och det är min borsson Didrik - tänk om han och hans Mamma och Pappa kunde komma hit snart...LÄNGTAR

Nu ska vi äta en god köttgryta som stått och puttrat på spisen hela dagen   

Ha det gott alla & va rädda om varann KRAM

   Jag & Måns (Pappas guldklimp- han skulle man ha)

Av veronicanova - 7 september 2011 17:06

Ishockeymålvakten Stefan Liv var en av dem som dog i flygkraschen i Ryssland, uppger lokala medier.

Ett passagerarflygplan av typen Jak-42 har kraschat och börjat brinna på väg upp från flygplatsen i Jaroslavl nordost om Moskva, uppger nyhetsbyrån Interfax.
36 av 37 ombordvarande uppges ha omkommit, skriver Reuters. Enligt Aftonbladet.se handlar det om det ryska hockeylaget Lokomotivs plan. I truppen fanns den svenske målvakten Stefan Liv.

En källa "med insyn i situationen" säger till Interfax att ombord fanns spelare från "Sverige, Polen, Ukraina, Tjeckien, Tyskland, Vitryssland, Lettland och andra länder".

Flygplanet ska ha hamnat utanför startbanan och lyckats lyfta endast 1,5 meter innan det slog i en trafikfyr, uppger en annan källa för nyhetsbyrån.

Flygplanstypen Jak-42 är en av de vanligaste i Ryssland och tar omkring 100 passagerare.

Mina tankar går idag till Stefan Liv's familj, nära och kära

 


Ovido - Quiz & Flashcards