Veronica & Nova

Alla inlägg under januari 2012

Av veronicanova - 31 januari 2012 14:46

är en lååång januari slut och nu hoppas vi att våren kommer fort fort :)

Förövrigt händer inte mycket.....I onsdags förra veckan gjorde jag coloskopi igen.....trots att jag var så gott som nersövd så gjorde det j-ligt ont    prover togs och det väntas på svar - men man såg många småsår som starkt tyder på inflammation......suck

Magen strular som fasen nu - dom irriterade väl tarmen när dom gjorde coloskopin....


Nu ska jag gå en långpromenad med Nova

Kram på er

 

Av veronicanova - 20 januari 2012 08:59

veckorna flyger förbi   

Idag kommer sambon hem   Men åker på söndag igen.....full fart

På tisdag är det återigen dax för mig att laxera   för på onsdag ska jag göra en ny coloskopi i narkos......usch och fy men ett nödvändigt måste tyvärr som jag mer gärna sluppit.....Min kära svärmor följer med mig och det tackar jag för.

Annars händer inte så himla mycket nu - är otroligt tacksam över att snön uteblivit så att man har kunnat köra på med spåren för lilla sessans skull och hon spårar som en GUDINNA   

Solen verkar kolla fram idag fast det är kallt så på med full vintermundering och ut i skogen för bus.

Ha en fin helg & va rädda om varann

KRAM

 

Av veronicanova - 10 januari 2012 19:02

Usch idag var det ingen rolig syn man fick när man rullade upp rullgardinen....snöööö   Visserligen inga mängder med ändå vitt och kallt.....Jag tycker det var väldigt onödigt av snön att komma nu - har den inte kommit innan så klarar vi oss bra utan den !!! Men men det är väl bara att gilla läget och plocka fram broddarna.


Annars händer det väl inte så mycket, sambon är iväg på jobb igen men kommer hem på fredag men åker på söndag igen....


Nova har fått många roliga godissök på ängen mitt över gatan och hon skuttar som värsta rådjuret :) Hon har verkligen valpsinnet kvar den snart 9 åriga damen - Men gud vad jag är glad för min prinsessa - hon förgyller verkligen min vardag   


Igår började jag tänka på bikini 2011 - dax att göra nåt åt fläsket som dallrar   så bort med potatis, ris, bröd och socker och nu är det kött, fisk och massor av grönsaker som gäller och så en Allevo smoothie till mellanmål.


Julen är utslängd och gud så skönt att slippa alla tomtar   Nu dröjer det innan dom kommer fram igen !!


Ha en fin kväll och va rädda om varann

 

Av veronicanova - 3 januari 2012 05:25

Jul och nyår avklarat och detta skedde utan en enda snöflinga - grönt ute och solsken.

Nu behöver ju inte snön komma känns det som MEN det lär den väl göra vare sig man vill eller inte.


Här har man åkt på en dunderförkylning igen......gick upp vid 04.00 och gjorde honungste sen gick det inte somna om så nu sitter man här och väntar på att det ska ljusna - både sambon och Nova sover sött och snarkar ikapp   


Jag ska nog lägga mig på soffan en stund och se om det går att blunda lite

Kram på er

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards