Veronica & Nova

Direktlänk till inlägg 22 november 2013

En varning....

Av veronicanova - 22 november 2013 08:14

så här i adventstider - detta är kopierat från FB

Här kommer en liten varning! Det är inte bara levande ljus som kan ställa till det, utan även elljusstakar. Här är ett utdrag från min blogg 21/12 2010 ~> Det kunde gått illa, riktigt illa! Vi brukar vara noga med att aldrig ha lampor på fot i de fönstren hundarna kommer åt. Men nu under jul har vi en adventsljusstake i fönstret bakom soffan. Brukar även vara noga med att den är släckt när vi in...te är hemma, men glömde det idag.... När vi kommer hem efter tre-fyra timmar och öppnar dörren luktar det bränt! MYCKET BRÄNT! Brandvarnaren har inte gått igång, men det är brandlukt och "osigt".
Rusar in och försöker komma på vad som brinner - och ser soffan!

Ljusstaken har välts omkull, och sen har Lovis legat på den! (Hon brukar ligga på ryggstödet i soffan och spana ut genom fönstret....) Ljusstaken har blivit så het att det bränts hål i soffan och Lovis päls har bränts av och smält plast satt fast i pälsen!
Och hon har säkert bara tyckt det varit varmt å skönt.
Att hon inte bränt sig i huden beror på att hon har så tjock päls,
så det är bara det yttersta som bränts av som tur är.

Jisses hur illa det kunde ha gått!!!!
Nu när man funderar lite tänker man på hur nära vi varit att hela huset kunde brinna ner! Tänk om vi kommit hem lite senare, hemska tanke.... Med detta vill jag VARNA alla djurägare, ja andra oxå, hur lätt hänt det kan vara. Katter & hundar kan enkelt riva ner en lampa. Hade ljusstaken stått i ett fönster utan soffa under hade den troligen bara gått sönder om nån hund rivit ner den i golvet. Men nu låg den i soffan och lyste, och blev väldigt het... Det är inte bara levande ljus vi ska vara försiktiga med. Var rädda om er, och var försiktiga med ljusen i advent - både levande och elektriska!
 
Trevlig helg Kram
 
 
Sanna

Sanna

22 november 2013 11:06

Hemskt!
Har ett par släktingar som förlorade sitt hem bara under fyra timmar då de var i stan och handlade. hela hemmet5 brann ner och orsaken konstaterades komma från en gammal elljusstake som stod i köksfönstret. Jag vet att jag ibland lämnat dem med lyset på ut mot gatan men aldrig heldagar, bara bär när vi åker och handlar ex. Nu blir det slut med det också och ska nog ta det här på allvar.

Angående mina smilisar är det ett par år sedan jag letade på nätet efter att ha pratat lite med Fredrik som äger sidan. Han berättade att det skulle komma flera och det har det också gjort. Så det är inte så ofta jag använder mina egna men dessa dagar har de kommit fram igen. Jag sökte bara på google och smilisar och du hittar säkert några som är skoj tror jag.

Ha en härlig fredag vännen och vi hörs!
/Kram S

http://www.sancha.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av veronicanova - 27 januari 2019 13:53


Opererade bihålor i fredags fick åka hem igår lördag . Blöder mängder o har ont o svullen ...

Av veronicanova - 6 januari 2019 12:14


ja hade hoppats året skulle börja bättre.... Operation av bihålor blir deb 25/1.....inget trevlig op men jag hoppas den hjälper  och att dom får bort cystan !! Nu ligger jag sjuk med feber och halsont :( Kram på er   ...

Av veronicanova - 9 oktober 2018 08:34

Tar en blogg paus på obestämd tid Har verken ork eller lust att blogga Vi får se om/när lusten hittar tillbaka Kram på er    ...

Av veronicanova - 11 juni 2018 19:16

I onsdags lånade vi svärfars husbil och drog ner till Sweden Rock i Norje ... å vilka härliga dagar jag, sambon o goda vänner fick strålande sol snudd på för varmt, och underbar musik i dagarna 4 Låter bilderna tala lite Puss ...

Av veronicanova - 31 maj 2018 15:09


Min svägerska frågade om jag kunde tänka mig åka med hennes döttrar till Gröna Lund och det är ju svårt att säga nej.... så i tisdags åkte jag upp med tjejerna    Strålande sol och gröna lund Det va vad jag behövde för att få lite annan att tänka...

Ovido - Quiz & Flashcards