Veronica & Nova

Direktlänk till inlägg 24 mars 2014

Länge sen....

Av veronicanova - 24 mars 2014 14:54

sist Men orken har inte funnits....  


Idag på morgonen ville inte Nova äta    man blir ju helt klart orolig

Då hon inte är en ungdom längre.....

Har nog plöjt igenom hela internet efter olika möjligheter till varför hon inte vill äta


gav henne ett ben och det slank ner och nu vid 15.00 provade jag med mat igen och

då gick det bra !!! Gud så skönt - hon är ju till åren och det märks att hon är gamal

Inte alls lika pigg som tidigare och sover mycket.....Sen har hon ju sina förändringar

i ryggen som hon får smärstillande för Men det är utan att man tänker på att

hon kanske tyvärr inte har så lång tid kvar....  Den dagen blir nog den värsta dagen i mitt liv

Kram på er

 
 
Sanna

Sanna

26 mars 2014 12:31

Stackars dig och stackars Nova.
Tänker på galla och frän magsyra som påverkar en del jyckar att äta på morgonen. Konsultera din veterinär om ni kan ge ex Pepsid någon -ra veckor och se skillnad. Ibland famlar man ju i mörkret men ibland träffar man också rätt.

Tänker på er!
Kram/S

http://sancha.bloggplatsen.se

 
Sanna

Sanna

8 april 2014 12:55

Ser att jag tidigare rek dig att testa Pepsid och är matlusten mestadels borta på morgonen kan det vara värt att testa. Har ni röntgat magen?

Förstår att du är ledsen men ibland måste man stålsätta dig för att åtminstone ta reda på orsaken. Kanske har ni gjort så men du skrev inget om detta. Det är lättare att tackla bekymren när man vet varför och vad.

Ibland kan smärtstillande medel ge olustiga biverkningar varför man bör byta eller göra uppehåll. Ta Nova till veterinären Veronica och utred lite. Det kan det vara värt.

Har du redan gjort allt detta så¨bortse från min kommentar.

Massa kramar till er båda!
/Sanna

http://sancha.bloggplatsen.se

 
Sanna

Sanna

8 april 2014 12:56

p.s
Sitter lite som dig i samma sits med Chabo. Varje dag är unik tillsammans och jag tar dagen som den kommer numera här.

http://sancha.bloggplatsen.se

 
Sanna

Sanna

11 april 2014 13:17

Skönt att det inte var Nova det var problem med och hoppas allt annat ska lösa sig för dig på bästa sätt.
Kram och ha en trevlig helg i alla fall vännen.
/Sanna

http://sancha.bloggplatsen.se

 
Sanna

Sanna

16 april 2014 12:51

En "atjoooo" kram här med! *flina*
Fast med Kestine klarar jag mig rätt så bra.

Kramen/S

http://sancha.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av veronicanova - 27 januari 2019 13:53


Opererade bihålor i fredags fick åka hem igår lördag . Blöder mängder o har ont o svullen ...

Av veronicanova - 6 januari 2019 12:14


ja hade hoppats året skulle börja bättre.... Operation av bihålor blir deb 25/1.....inget trevlig op men jag hoppas den hjälper  och att dom får bort cystan !! Nu ligger jag sjuk med feber och halsont :( Kram på er   ...

Av veronicanova - 9 oktober 2018 08:34

Tar en blogg paus på obestämd tid Har verken ork eller lust att blogga Vi får se om/när lusten hittar tillbaka Kram på er    ...

Av veronicanova - 11 juni 2018 19:16

I onsdags lånade vi svärfars husbil och drog ner till Sweden Rock i Norje ... å vilka härliga dagar jag, sambon o goda vänner fick strålande sol snudd på för varmt, och underbar musik i dagarna 4 Låter bilderna tala lite Puss ...

Av veronicanova - 31 maj 2018 15:09


Min svägerska frågade om jag kunde tänka mig åka med hennes döttrar till Gröna Lund och det är ju svårt att säga nej.... så i tisdags åkte jag upp med tjejerna    Strålande sol och gröna lund Det va vad jag behövde för att få lite annan att tänka...

Ovido - Quiz & Flashcards