Veronica & Nova

Direktlänk till inlägg 16 mars 2015

Min Älskade Nova

Av veronicanova - 16 mars 2015 13:05

Min älskade vackra underbara prinsessa    Vi ses på andra sidan   Du kommer alltid vara med mig Du fattas mig och det gör så ont......

Det finns en bro som går från jorden till himlen och den kallas för Regnbågsbron.

När ett djur som varit särskilt betydelsefull för dig dör, så kommer det till Regnbågsbron.
Där finns ängar och kullar för alla våra speciella vänner så att de kan springa och leka tillsammans.

Där finns mat, vatten och solsken och våra vänner har det varmt och skönt.
Alla djur som har varit sjuka och gamla får tillbaka sin hälsa och blir unga igen.
De djur som har varit skadade eller handikappade blir åter friska och starka.

Djuren är lyckliga och leker med varandra hela dagarna, det är bara en sak som dom saknar, personen som de älskade och blev älskad av här på jorden

Alla djuren springer omkring och leker tillsammans, tills en dag då någon av djuren plötsligt stannar upp och börjar nosa i luften, öronen står rakt upp och ögonen blir intensiva och nyfikna. 
Plötsligt så lämnar ett utav djuren gruppen... hon har sett dig.

Hon springer allt fortare och fortare. Hon nästan flyger fram över det gröna gräset...
Du och din speciella vän möts igen i en lycklig återförening, Ni kramas och pussas om och om igen och lyckan är total..
Ni dansar runt i det gröna gräset och skrattar tillsammans av lycka.

Du ser ännu en gång in i de tillgivna ögonen på ditt djur som så länge har varit frånvarande från ditt liv men aldrig från ditt hjärta.
Ni går över Regnbågsbron tillsammans... 
Med vetskapen om att ni aldrig mer behöver skiljas åt.    

 

 
 
Sanna

Sanna

16 mars 2015 20:53

Så sorgligt och jag är så ledsen för din/er skull Veronica och hoppas så att Nova har det gott, tryggt och skönt på andra sidan regnbågsbron. ♥

Jag sänder mina allra varmaste goaste kramar till dig och tycker texten du skrivit var bland det vackraste jag läst där våra fyrbenta en dag förenas med oss.
/S

http://sancha.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av veronicanova - 27 januari 2019 13:53


Opererade bihålor i fredags fick åka hem igår lördag . Blöder mängder o har ont o svullen ...

Av veronicanova - 6 januari 2019 12:14


ja hade hoppats året skulle börja bättre.... Operation av bihålor blir deb 25/1.....inget trevlig op men jag hoppas den hjälper  och att dom får bort cystan !! Nu ligger jag sjuk med feber och halsont :( Kram på er   ...

Av veronicanova - 9 oktober 2018 08:34

Tar en blogg paus på obestämd tid Har verken ork eller lust att blogga Vi får se om/när lusten hittar tillbaka Kram på er    ...

Av veronicanova - 11 juni 2018 19:16

I onsdags lånade vi svärfars husbil och drog ner till Sweden Rock i Norje ... å vilka härliga dagar jag, sambon o goda vänner fick strålande sol snudd på för varmt, och underbar musik i dagarna 4 Låter bilderna tala lite Puss ...

Av veronicanova - 31 maj 2018 15:09


Min svägerska frågade om jag kunde tänka mig åka med hennes döttrar till Gröna Lund och det är ju svårt att säga nej.... så i tisdags åkte jag upp med tjejerna    Strålande sol och gröna lund Det va vad jag behövde för att få lite annan att tänka...

Ovido - Quiz & Flashcards