Veronica & Nova

Alla inlägg under maj 2011

Av veronicanova - 6 maj 2011 08:44

å solen skiner   och sambon kommer hem   

Min envisa förkylning vill dock inte ge med sig så det blir till att vila vila och kurera om jag ska kunna åka "hem" till Lumagården på söndag och jag vill verkligen åka....men jag måste känna att jag är frisk först !!

Idag ska vi flytta fågelboet.....dom har ännu inte lagt några ägg så det är lungt....Är inte så kul att bli anfallen så fort man ska gå ut på baksidan så dom små fåglarna får snällt flytta !!!


Upptäckte ett litet sår på Novas bakben idag......hm undra vad hon gjort ? Hon har inte ont och det ser fint ut så vi smörjer och hoppas det läker.....den lilla damen har ju en viss förmåga att slicka på minsta lilla plutt......men jag tror inte det är någon fara....

Ha en fin helg

 

Av veronicanova - 4 maj 2011 18:31

med ett riktigt skitväder   och som om inte det va nog så är jag sjuk......förkyld ont i kroppen och känner mig allmänt kass    fryser som bara den   

Eldar i braskaminen och försöker få upp värmen.....för givetvis så hamnade jag & Nova i världens regnskur när vi var ute - det var som om himlen öppnade sig och när vi kom in så vi ut som 2 dränkta katter...    Nu ligger Nova här jämte mig på soffan och snarkar som en liten gris......

Vi lär inte göra många knop ikväll bara slappa vid    

Hoppas på bättre väder imorgon och att man känner sig bättre

ha en fin kväll

kram  

Av veronicanova - 3 maj 2011 08:42

med värmen och var tog solen vägen ?? Känns som man blev rejält lurad på våren   

Jag vaknade idag med en dunderförkylning och ont i halsen......suck men å andra sidan så är det ju inte så konstigt att man blir förkyld när vädret är som det är - idag när vi gick morgonpromenaden så åkte vinterjackan på och så vill man ju inte ha det i maj !!!! Snälla sol och värme kom tillbaka !!

Hade planerat att åka och köpa lite blommor och plantera ute men väntar med det tills värmen kommer tillbaka och om man ska tro vädergubbarna/gummorna så ska den ju komma tillbaka redan till helgen så vi hoppas dom har rätt denna gången !


Man kanske skulle ta och tända en brasa i kaminen så man får upp värmen lite....


Vi har fått inneboende....eller rättare sagt uteboende kanske....en lite fågel har byggt bo ute vid vår altaningång och anfaller så fort man går ut och alla som känner mig vet att jag är ingen stor fågelälskare....så jag måste få någon att hjälpa mig flytta detta boet för jag vill ju kunna gå ut på min tomt utan att bli anfallen !! Skitfågel - varför valde du min altan ?????


Nehe nu ska jag & Nova fika lite :) Ha en fin dag alla

Kram Kram

  

Ovido - Quiz & Flashcards